Friday, October 8, 2010

ApA Nak Jadi NgaN NasIb RaKYat PeNaNG...

DAP ROMPAK DUIT RAKYAT PULAU PINANG...

On Saturday, October 9, 2010 5 comments

Seperti dijangka tarif air akan naik selepas DAP memengang tampok pemerintahan di negeri Pulau Pinang. Ketua Menteri paling celaka dalam " Malaysian Book of Record" yang juga menjadi Pengerusi PBAPP terpaksa berbuat demikian kerana didesak oleh Ahli Lembaga Pengarah PBAPP disebabkan keuntungan yang menurun.

PBAPP merupakan salah satu syarikat air yang yang mencatat keuntungan yang tinggi di Malaysia. Pada tahun 2007, semasa dipengerusikan oleh Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon PBAPP telah mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM43.9 juta. Tetapi sejak dipengerusikan oleh Guan Eng hancur...keuntungan PBAPP yang dicatatkan turun dengan begitu banyak. Tahun 2008 keuntungan sebanyak RM31.3 juta dan tahun 2009 RM14.8 juta. Tidak mustahil tahun 2010 ni PBAPP mengalami kerugian.

Alasan untuk menghukum segelintir rakyat P.Pinang yang suka membazirkan air yang diberikan oleh Guan Eng untuk menaikkan tarif air cukup bodoh. Apa lu ingat rakyat Pulau Pinang pakai air ni free ke??

Ramai yang akan menjadi mangsa berikutan kenaikan ini, Rumah yang mempunyai penghuni ramai, keluarga besar, Masjid dan banyak lagi...Perniagaan yang menggunakan air yang banyak pastinya akan tertekan dan semestinya harga barang akan naik.

Persoalan yang ingin diutarakan ialah ke manakah keuntungan PBAPP hilang???

Adakah ini punca yang sebenarnya...??


Lihat sendiri bagaimana kenaikan setiap tahun elaun board of director PBA semenjak pemerintahan kerajaan DAP di P.Pinang dan jangan lupa bahawa Lim Guan Eng merupakan Pengerusi Lembaga Pengarah di Perbadanan tersebut!

Sekarang kita lihat pula bagaimana kedudukan keuntungan yang diperolehi oleh PBA ini....

PBA ternyata mengalami kerugian dibawah kendalian Lim Guan Eng serta kerajaan DAP P.Pinang. Tetapi mengapa pula elaun bagi pengarah dinaikkan setiap tahun?

Jadi, untuk menampung kenaikan elaun pengarah-pengarah ini termasuklah elaun Lim Guan Eng, cara yang paling senang ialah mengambilnya dari poket rakyat dengan menaikkan kadar tarif air!

Langkah penjimatan serta dakyah mengenai pembaziran yang dikatakan oleh Lim Guan Eng serta para kroni DAPnya di P.Pinang hanyalah pembohongan semata-mata.

Inilah fakta yang sebenar yang telah disembunyikan dari pengetahuan rakyat P.Pinang! Memang benarlah kini bahawa apa yang keluar dari mulut busuk cina kafir Guan Eng ini semuanya pembohongan sahaja!

Kalau 10 perkataan yang keluar darinya, 9 darinya confirm bohong

1 comment:

  1. apa pun yang di buat sekarang adalah utk masa depan kaun cina..kaum melayu hanyalah menjadi lembu di cucuk hidung

    ReplyDelete